VODIČ: Kaj objavljati na družbenih omrežjih v času COVID-19

Kako promovirati in tržiti svoje podjetje na družbenih omrežjih v času Covid-19?
To je težko vprašanje, na katerega vam ponujamo nekaj preverjenih in odlično sprejetih rešitev!
Ljudje po vsem svetu se prilagajajo novi uredbi socialnega distanciranja, lastniki malih podjetij in upravljalci družbenih omrežij pa iščejo nove kreativne načine, kako se sporazumevati s svojimi sledilci/kupci/strankami. Ohraniti povezanost je zdaj bolj pomembno kot kdajkoli prej, saj ljudje in podjetja uporabljajo družbene medije, da ohranjajo stike s prijatelji, prebirajo novice in se navsezadnje zabavajo. Tako sta Facebook in Instagram zabeležila 40-odstotno povečanje uporabe zaradi virusa Covid-19.
Vendar to, da ljudje preživijo več časa na družbenih omrežjih, še ne pomeni, da je podjetjem objavljanje vsebine enako kot do sedaj.
Vrsta vsebin, ki jo boste trenutno objavljali, je neposredno povezana s stanjem vašega podjetja in kako je Covid-19 vplival na vašo panogo. Verjetno imate enega izmed spodnjih ciljev:
- prodaja
- obdržati kupce/stranke
- ozaveščenost podjetja
Trenutno delovanje podjetij pa lahko razdelimo na tri scenarije:
- odprta podjetja, ki se borijo in iščejo priložnosti
- zaprta podjetja,
- in odprta podjetja v močni poziciji
Scenarij št. 1: Odprta podjetja, ki se borijo in iščejo priložnosti (Angl.: »hustling«)
Če je vaše podjetje odprto, vendar si trenutno prizadevate za preživetje (kot npr. restavracije, ki nudijo dostavo ali različne prodajalne), boste želeli deliti vsebino s ciljem pridobiti prodajo iz družbenih omrežij. To je za vas izjemno stresno in naporno obdobje in verjetno se bolj kot kdajkoli prej osredotočate na brezplačne organske kanale, kot je Instagram. Tu je nekaj idej:
- Objavite story-je na Instagramu vsak dan. Ni nujno, da izgledate popolno, ampak bolj pomembno je, da ostanete vidni pri svojih sledilcih.
- Povežite spletno trgovino z nakupovanjem na Instagramu, tako da lahko izdelke označite v svojih objavah in story-jih.
- Spodbujajte svoje zveste sledilce in stranke, da vsebino vašega podjetja delijo na družbenih omrežjih. Delite vsebino, ki jo ustvarijo uporabniki tako v svojih story-jih kot tudi na drugih kanalih. Hkrati je pomembno, da se zahvalite svojim sledilcem za nakupovanje ali naročanje v tem času.
- Prodajajte, ampak delite svojo vsebino v takšnem kontekstu, ki izobražuje vašo skupnost ter prosite za podporo in izkazujte hvaležnost.

Scenarij št. 2: Zaprta podjetja (trenutno)
Če je vaše podjetje trenutno zaprto ali trenutno ne more delovati (npr. poročni fotografi, frizerski saloni, cvetličarji itd.), želite deliti vsebino z namenom obdržati kupce/stranke, tj.
ostati v stiku s svojimi obstoječimi privrženci, da boste vedno na vrhu njihovih misli. Ne pozabite na to, da bodo, ko bo to možno, spet želeli uporabljati vaše storitve ali rezervirati izkušnjo, ki jo ponujate.
Primer 4P FITNES objavlja vsebino skupaj s svojimi zaposlenimi, ki svojim sledilcem dajejo napotke za vadbe doma in jih hkrati animirajo z različnimi izzivi.

Delite izobraževalne videoposnetke, ne glede na to ali je to story, Instagram live ali IGTV. Če običajno ne bi ustvarjali video vsebine, je zdaj pravi čas, da se jih lotite.
- Posodobite svoj Instagram profil. Ustvarite ikone »highlights« z vsebino vašega podjetja. (Namig: highlight »V času korone« in dodajajte vso vsebino, ki jo boste v tem času ustvarili na svojih story-jih.)
- Posodobite opis vašega Instagram profila in arhivirajte vse stare objave, ki ne ustrezajo vaši estetiki.
- Zaženite svoj TikTok! Ne bo potrebno veliko časa, da boste razumeli platformo in ugotovili, kako narediti svoj prvi TikTok video. Torej, če se znajdete z dodatnim prostim časom, je to dobra naložba v vašo blagovno znamko, saj z vsebino, ki jo ustvarite tam, lahko dosežete neverjetne številke ogledov. TikTok video pa lahko uporabite tudi na drugih socialnih omrežjih (kot npr. Instagramu ali Facebooku).
- Ustvarite nove navade. Zdaj je odličen čas za vzpostavitev novih navad, ki jih lahko vzdržujete vse leto. Naj bo to načrtovanje vsebine za en mesec naprej ali pa 30 min na dan, ki ga posvetite povezovanju z novimi sledilci.
Scenarij št. 3: Podjetje posluje kot običajno
Če vaše podjetje deluje kot običajno in niste zaskrbljeni glede vaših financ, je ob ustvarjanju vsebine v tem času cilj ozaveščenost.
Izkoristite lahko počasnejši tempo za vlaganje v rast svoje blagovne znamke, zagon novih družbenih omrežij in kanalov za komuniciranje ali vodenje kakšne kampanje z vplivneži.
Če še niste ustvarili svojega Youtube kanala ali naredili IGTV, bi morali zdaj razmišljati o tem. Produkcija morda ne bo popolna, toda imejte v mislih, da ljudje preživijo veliko več časa na družbenih omrežjih in število ogledov video vsebine na vseh družbenih platformah posledično narašča. Zato vam svetujemo, da se lotite snemanja videov.
Drug način za povečanje ozaveščenosti o vaši blagovni znamki in povečanje vaše marketinške porabe je sodelovanje z vplivneži (ang: Influencerji).
Kreativna strategija je lahko začrtana tako, da se obrnete na vplivneže, s katerimi ste sodelovali že v preteklosti in jih prosite, da v prilagojeni verziji ponovno objavijo vsebino iz starejše kampanje.
Influencerjem se lahko s tem omogoči, da prejemejo nek dohodek v času, ko ni veliko priložnosti, blagovne znamke pa z manjšim zneskom pridobijo vsebino in hkrati ozaveščenost.
Veliko vplivnežev v ZDA je na svojih sponzoriranih objavah opazilo večjo vključenost (ang. engagement) sledilcev v objave kot običajno, ob tem samo prilagodijo vsebino in napise, da jo uskladijo z novim načinom bivanja doma.
Tako je tudi slovenska influencerka Lepa Afna v sodelovanju s Twix pripravila nagradno igro in prilagodila vsebino glede na trenutni čas s prijetnim izzivom.

To je le nekaj osnovnih smernic, ki jih lahko upoštevate pri komunikaciji na svojih družbenih omrežjih glede na to, v kakšni situaciji ste se znašli kot podjetje. Kot rečeno, nihče ni strokovnjak za prodajo v času pandemije, vendar ne bodite prestrogi do sebe in ne pozabite, da nihče v resnici ne ve, kaj storiti v takšni situaciji. Spremembe so dnevne (celo urne), pričakovati je veliko zaskrbljenosti in negotovosti, prav tako zmanjšano produktivnost sebe in svoje ekipe.
Ostanite zdravi!
beglobal.